English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

luni, 31 octombrie 2011

Castigatoarea concursului Libris

In primul rand vreau sa va multumesc tuturor pentru participare si sa va spun ca mi-au placut toate raspunsurile primite in concurs. Mi-a placut sa vad cum v-au influentat cartile si cat de mult le iubiti.

Ca si data trecuta, mi-a fost foarte greu sa aleg un singur castigator, mai ales cu atatea intamplari interesante! Mi-au placut in mod deosebit raspunsurile oferite de Mariuka, Aurelia, Endre, New_camy86, Aetana si Us, dar cel care m-a impresionat a fost oferit de Blueroses.

Acesta este comentariul ei:

Si acum la partea serioasa. A trebuit sa cuget putin la acest concurs, pentru ca nu vorba numai de o carte care mi-a placut (sunt multe) ci una care mi-a schimbat viata sau cel putin modul de a o privi, atitudinea. Una dintre cele mai marcante carti din lista mea este Martin Eden de Jack London. Este un roman centrat pe viata si evolutia unui personaj, ambitia lui de a invata. Perioada victoriana, sistem de clase si multe preconceptii. Martin este analfabet, marinar si lucrator necalificat care acceptor tot felul de slujbe, exponent al clasei de jos care se indragosteste de o fata din clasa de mijloc cu pretentii de inalta clasa. Ea il respinge pentru ca e mojic, needucat, sarac. Ambitia il impinge sa-si depaseasca conditia si calea pe care o alege este educatia. Mai intai accepta orice slujba gaseste pentru a strange bani (inclusiv intr-o spalatorie), invata singur sa citeasca in restul timpului si in cele din urma ajunge scriitor celebru, bogat, curtat si admirat. Ceea ce m-a impresionat este ca a ales educatia ca mod de a se ridica si ca nici educatia, nici bogatia nu l-au facut sa uite de unde a plecat, nici nu l-au orbit (dupa ce a capatat recunoastere si avere Ruth vine la el sa-i accepte cererea in casatorie pe care mai demult o respinsese, dar acum Martin vede dincolo de frumusete, meschinaria si prejudecatile ei). Mesajul cartii a fost pentru mine "Daca vrei, poti" si asa am dat la facultate cu toate ca nu-mi permiteam si mi-am terminat studiile in ciuda greutatilor pentru ca am considerat ca educatia ma va ajuta - si a mers, nu neaparat din punct de vedere financiar, dar mi-a schimbat atitudinea si perspectiva asupra multor lucruri. Am citit cartea acum vreo 10-11 ani si inca imi amintesc scene cu Martin spaland si calcand corsete, cu ambitia lui de a deveni scriitor si puterea de a nu se lasa descurajat de toate manuscrisele pe care le primea inapoi insotite de mesaje de respingere.


O rog pe Cristina sa imi trimita un mail pe adresa monawithgloss@gmail.com pentru detaliile referitoare la premiu.

Pana data viitoare,
From Mona with Gloss

2 comentarii:

  1. Multumesc pentru apreciere si sper ca raspunsul meu sa castige cativa cititori pentru aceasta carte. Iti trimit mail imediat.

    RăspundețiȘtergere
  2. @blueroses: Cu placere! Felicitari pentru castigarea premiului!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...