English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

duminică, 12 decembrie 2010

Barbati care urasc femeile - carte vs film

Tocmai am terminat de vazut al doilea film din seria Barbati care urasc femeile. Pana acum am reusit sa citesc primele 2 volume de Stieg Larsson (Barbati care urasc femeile si Fata care s-a jucat cu focul) si sa vad primele doua filme facute dupa aceste carti.

Cartile mi s-au parut absolut superbe, cu o intriga captivanta si cu un ritm alert. Si cu toate ca au 600-700 de pagini pe volum, am reusit sa le citesc foarte repede tocmai din aceasta cauza.

Filmele in schimb, au fost interesante, dar este greu sa transpui un roman atat de lung intr-o filmare de 2-2 1/2 ore. Asa ca primul film mi s-a parut ca un rezumat pus pe fast forward, dar totusi bine realizat, surprinzand detaliile romanului.

Cel de-al doilea film are secvente intregi omise, multe detalii lipsesc cu totul (noroc ca am citit cartea!) si apare inclusiv o situatie modificata total fata de carte, probabil pentru a sintetiza actiunea. Pe IMDB filmele au note destul de bune si anume 7.7, 6.8 si 6.9. Si sunt de acord cu faptul ca primul film a fost mai bun. Acum sunt curioasa sa vad ce se va mai intampla in a treia carte si sa vad filmul aferent.

In concluzie, asa cum se intampla in majoritatea cazurilor, cartile sunt mult, mult mai bune decat filmele, dar si acestea merita vazute! Probabil respectarea in totalitate a cartilor se regaseste in mini-seriile facute pentru TV. Dar pe acestea nu cred ca le voi mai viziona. Sau cine stie?

Pana data viitoare,
From Mona with Gloss

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...